What's Hot

Monday 9 April 2018

Ezbuy.My Mudahkan Pembelian Online dari Mogujie.com dan JD.com



Membeli belah ialah salah satu cara terapi diri. Ya bukan? Perkara ni sememangnya dipersetujui oleh kaum wanita je hahaha Kebanyakan masyarakat kini gemar membeli barangan atau “shopping” produk tidak kira lah peralatan rumah, kelengkapan diri dan lain-lain dari negara China dan Taiwan. Hal ini kerana produk yang ditawarkan sangat berkualiti jika dibandingkan dengan harganya yang murah dan berpatutan. Tak terkecuali Mellya, Mellya merupakan salah seorang daripada mereka yang menggemari produk berkualiti pada harga yang murah haha. Pantang nampak yang murah laju je click sana sini. Tapi, kebanyakan laman web barangan tersebut semuanya dalam Bahasa Cina, memang susah nak translate and membuat pilihan bagi Mellya. Kadang takut juga kalau salah beli. 

Antara laman web dari China yang sangat terkenal selain Taobao ialah Jing Dong atau JD.com dan juga Mogujie.com. Berikut ialah sedikit info mengenai laman web yang best ni:


Jing Dong atau lebih dikenali sebagai JD.com merupakan sebuah laman e-commerce yang terkenal di China. Selain kualiti barangan yang terbaik, JD.com juga terkenal disebabkan oleh servis penghantarannya yang sangat cepat dan pantas. Pelbagai jenis peralatan rumah, pejabat, gajet, barangan elektrik termasuk pakaian dan kelengkapan diri korang boleh cari di sini.


Suka melaram tapi nak dengan harga murah? Boleh shopping di Mogujie.com. Sebuah laman web yang best sebab disitu korang boleh tengok pelbagai jenis fesyen terkini dengan harga yang berpatutan. Serious, semuanya comel-comel belaka sampai rambang mata nak buat pilihan huhu 

Kedua-dua web ni sangat menarik perhatian Mellya tapi macam mana nak shopping bila tak faham langsung apa yang ada dalam web ni? Haih nasib baik, Untung ada Ezbuy.My

Berita baik bagi penggemar barangan dari China. Baru-baru ini Mellya dikejutkan dengan berita yang menyatakan Ezbuy.my telah memperkenalkan kedua-dua laman web terkenal di China ini iaitu JD.com dan Mogujie.com untuk memudahkan kita untuk bershopping melalui Ezbuy.my! Wah best bukan?


Mogujie.com di Ezbuy.my


JD.com di Ezbuy.my

Bagi yang belum tahu mengenai Ezbuy.my, Ezbuy.my ialah sebuah laman web dagangan yang ditubuhkan pada tahun 2010. Ia menawarkan perkhidmatan membeli-belah barangan dari beberapa buah negara luar termasuklah dari China. Jadi dengan adanya Ezbuy.my, kita boleh shopping pelbagai barangan dari luar negara pada kadar harga yang lebih murah tau.


Cara guna Ezbuy.my juga mudah. Cuma masukkan barangan yang nak dicari ke dalam kotak carian, dan click cari. Boleh juga select seller pilihan korang dekat filter search tu. 

Antara seller atau penjual yang dipercayai dan famous dalam Ezbuy.my, korang boleh lah tengok dekat sini ye. Click gambar dibawah.


Masih belum ada account Ezbuy.my? Daftar sekarang and korang layak menerima voucher bernilai RM15. Jadi tunggu apa lagi?Pasni tak yah susah-susah mintak tolong kawan translate kan. hehehe Jom shopping ! ❤


13 comments:

  1. la..kita dah lama follow awak..tapi xperasan plk ni blog awak..hehe

    ReplyDelete
  2. Wah menarik nie, zumal pun nak try shopping di ezbuy.my juga la...

    ReplyDelete
  3. woww mesti kene daftar ni :D

    ReplyDelete
  4. wahh ada pilihan lain selain SGShop iaitu ezbuy. terima kasih kongsi. boleh la usha2 lepas ni

    | blog aimanabdullah |

    ReplyDelete
  5. wauu. boleh shoping situ.menarik! Nak sy review blog sis secara percuma? http://rinashrin.blogspot.my/2018/04/nak-review-blog-anda-percuma.html

    ReplyDelete
  6. Bila dah boleh on9 shopping ni memudahkan abam kie nak membeli-belah aje. Hehehehe...

    Jom sertai giveaway yg sdg berlangsung di blog Abam Kie? Terima kasih.

    http://www.zukidin.com/2018/04/spm-result-giveaway.html

    ReplyDelete
  7. menarik kat ezbuy ni..dah lama tak jengah kat sana..

    ReplyDelete
  8. ezbuy barang best...cantik2 dan banyak pilihan..

    ReplyDelete
  9. hai ain datang singgah sini dan follow awak. salam perkenalan :)
    sincerely , farahain zfa

    ReplyDelete
  10. Salam..
    Belum pernah lagi soping kat ezbuy..nanti nak skodeng-skodeng juga laa..

    ReplyDelete
  11. menarik juga ye..nak kena dowload apps ni kat hp..heheheeh

    ReplyDelete
  12. sha selalu jugak usha tapi takpernah beli lagi dari sini haha

    ReplyDelete
  13. memang menarik website ezbuy ni kan.. macam macam boleh shopping

    ReplyDelete