What's Hot

Sunday 8 July 2018

Tiada Lagi Masalah Internet dengan TIME High Speed Internet Plan


Hi semua pernah tak korang ada masalah Internet tak okay di saat-saat genting? Haha time tu mula la mencari sesiapa yang sudi nak  berkongsi “hotspot” kan.  Mellya ada juga terfikir nak pasang fixed line Internet dekat rumah tapi confused nak guna rangkaian apa. So lepas hampir beberapa hari survey, ada satu syarikat pembekal perkhidmatan Internet (satu-satunya pembekal perkhidmatan Internet 100% fibre optic) yang sememangnya menarik perhatian Mellya. Nak tahu kenapa? Teruskan membaca tau.

Sebelum Mellya memperkenalkan servis syarikat telekomunikasi ni, korang tahu tak apa kelebihan menggunakan Internet melalui cable fibre optic? Ada 3 kelebihan utama menggunakan perkhidmatan Internet 100% fibre optic, antaranya ialah kelajuan Internet. Internet melalui fibre optic bergerak 31% kurang daripada kelajuan gelombang cahaya yang menunjukkan betapa lajunya Internet yang ditawarkan. Transmisi data juga lebih besar membolehkan ia untuk menampung beberapa buah peranti dalam satu masa. Memandangkan internet tidak disalurkan melalui elektrik, cuaca tidak akan mengganggu transmisi Internet kita walau pun ketika hujan lebat.
Provider tunggal di Malaysia yang menggunakan 100% fibre optic, TIME mampu membekalkan internet kelajuan tinggi yang terbaik sehingga 500Mbps untuk rumah korang. Tak kiralah di bangunan tinggi, cuaca buruk dan waktu kemuncak, kelajuan Internet menggunakan fibre optic sememangnya lebih stabil dan konsisten.

Antara plan broadband TIME yang ada. Korang boleh pilih untuk contract 24 bulan atau 12 bulan mengikut kelajuan internet yang diinginkan.
Lebih menarik lagi, korang boleh sambungkan land line korang ke handphone dengan hanya download aplikasi TIME Home Forward dari App Store atau Play Store.
Dengan plan ini, korang bebas menggunakan internet tanpa sekatan atau limit! Dan boleh juga disambungkan kepada beberapa buah peranti sehingga 6 peranti pada satu masa tanpa sebarang gangguan. Bagi pencinta Movie macam Mellya, good news buat semua, dengan plan broadband TIME ini, korang boleh download HD Movie dalam masa 2 minit dan 39 saat sahaja!

Berminat? Nak daftar tapi confused plan yang mana sesuai dengan korang? Jangan risau, TIME menyediakan ruangan untuk korang pilih plan dengan menjawab soalan ringkas mereka.
Macam mana nak pakai TIME Broadband? Mudah je, Pertama, call pihak TIME untuk set appointment untuk installation berlaku. Kemudian, pihak installer akan hubungi korang untuk confirmkan tarikh pemasangan. Dan pihak Installer juga akan uji kelajuan internet tersebut untuk kita. Korang juga boleh daftar di web TIME sendiri iaitu ; TIME. Bagi pendaftaran secara online ini, korang boleh membuat  pre-set appointment dan pihak TIME sendiri akan hubungi korang untuk membuat confirmation pemasangan tersebut. Mudah bukan?

So lepas ni tiada lagi masalah internet dengan TIME broadband. Bagi yang masih mencari land line yang best boleh la try TIME pulak. Heheh Mana tau lepas guna TIME, job makin mencurah-curah hihi.


6 comments:

  1. Teruja Pula mama baca dah le skrg ni internet mama tgh teruk

    ReplyDelete
  2. fuyooo hd movie 3 hingga 3 minit..laju tuu

    ReplyDelete
  3. bab2 internet slow mmg boleh buat stress ...
    lagi2 kalau kerja yg perlukan connection internet laju ...

    ReplyDelete
  4. internet sangatla penting. kalo xdak boleh murung sharian =D

    ReplyDelete