What's Hot

Friday 18 August 2017

Jom Support UNICEF Malaysia!



Assalammualaikum.


Baru-baru ni Mellya terima surat daripada UNICEF Malaysia. Then baru teringat, Mellya ada mendaftar untuk sertai ongoing pledge UNICEF waktu diorang buat road tour last month. Ya, untuk kanak-kanak di Malaysia yang memerlukan. 


UNICEF works to give a fair chance in life to every child, everywhere, especially the most disadvantaged. UNICEF promotes the rights and well being of every child, in everything we do. Together with our partners, we work in 190 countries and territories to translate that commitment into practical action, focusing special effort on reaching the most vulnerable and excluded children, to the benefit of all children, everywhere.

Pendek kata, UNICEF ialah sebuah badan yang bekerjasama dengan kerajaan untuk membela nasib kanak-kanak bukan saja di Malaysia malah seluruh dunia. Dari segala aspek, perlindungan, kesihatan, pelajaran dan lain-lain. Antara usaha yang sedang giat diusahakan ialah mengutip dana untuk perbelanjaan membantu kanak-kanak di Sabah yang ingin bersekolah namun tidak didokumentasikan kelahiran mereka. Di Malaysia lebih kurang 100 000 kanak-kanak dalam lingkungan 7 hingga 12 tahun masih tidak ke sekolah tau.


Cara untuk menderma boleh dibuat melalui auto debit. Ya, kita tak perlu bagi cash by hand, each month akan deduct melalui bank account. And lagi memudahkan, tiada paksaan atau contract, anytime kita nak stop donating, kita boleh je call straight to UNICEF untuk stop donation. Every year, setiap ahli pledge UNICEF akan menerima statement, report mengenai apa yang UNICEF buat dengan hasil donation kita tu. Jadi tak perlu risau tentang penipuan and salah guna hasil donation.

Dah jadi family UNICEF, korang akan dapat welcome kit, certificate dan special gift ni hehe


Bukan tujuan untuk menunjuk, tapi sekadar perkongsian untuk mengajak lebih ramai lagi involve benda macam ni. Setiap donation kita tu sangat bermakna untuk mereka yang memerlukan. Kanak-kanak lah masa depan kita. ❤ Untuk menyertai usaha murni UNICEF, boleh kunjungi link di bawah:

UNITED NATIONS CHILDREN'S FUND
Wisma UN, Block C, 2nd Floor,
Kompleks Pejabat Damansara,
Jalan Dungun,
Damansara Heights,
50490 KL.

Donor Hotline: 1300 88 0010
Fax: (+603) 2260 2211
Email: enquiry-mlya@unicef.org

1 comment:

  1. Kesian bila fikirkan nasib anak2 yang tak bernasib baik ni..terima kasih untuk hebahan pasal Unicef ni, mai baru tahu...

    ReplyDelete